maanantai 31. tammikuuta 2011

Bensa ongelmia kaasuttimen korjaus sarja Terhi 10

Kelkka ei sitten alkanut oikeen millään toimia. Bensan saanti takkuili. Moottori pysyi kyllä käynnissä, jos auttoi jatkuvasti käsipumpulla. Koska kelkka oli seissyt pitkään, syyksi arveltiin kovettuneet kaasuttimen kalvot.
Vanhempien Terhi-kelkkailijoiden ohjeistuksesta vaihdoin kaasuttimeen kalvot, tiivisteet, neulaventtiilin, keinuvivun(joka aukoo neulaventtiiliä). Putkilo/istukka jonka sisälle neulaventtiili tulee jäi työkalujen puutteessa vaihtamatta. Olisi tarvinnut 8mm hylsyn joka on ulkomitoiltaan normi hylsyä ohuempi(muutoin ei mahdu koloon). Vaihtamatta jäi myös pieni metallilevy joka sulkee pienenkammion josta bensa kulkeutuu eteenpäin. Nämä osat siis kaasuttimen korjaussarjasta. Minulla ainakin kaasutin mallia HL282A 5 siihen käy korjuassarja RK113-HL.
Numero 5 kertoo kokeneempien kertoman mukaan että kaasarissa isompi suutin kuin pelkässä HL282A mallissa.
Putsailin myös kaasuttimen paineilmalla, kun se oli purettuna.
Seos ruuvia ei saa kiertää liian lujasti kiinni ettei sen ohut kärki vahingoitu.

2 kommenttia:

  1. Terve,

    Onko sinulla tietoa mistä noita kalvoja yms osia saa.
    Terhi ollut tallissa n.10v. ja nyt pitäisi saada liikenteeseen.

    Antti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse olen tilannut Ebaysta, amerikasta. on tullut alkupeäistä ja tarvike sarjaa(oli vähän halvempi). Tarvike sarjassa ei ollut mukana tuota metallilätkää. Eli kannattanee tilata alkuperäinen vaikka muutaman euron on kalliimpi.

      Poista